Alaaf!

4 maart 2019 - Maroubra, Australië

Hoe relatief rustig mijn afgelopen weekenden waren, zo druk was dit weekend. Ik heb een rustige week gehad bestaande uit de bios, zwemmen en zonnen. Dit allemaal om te zorgen dat ik vrijdag fit was voor Carnaval!! Jaja ook hier in Australië wordt carnaval gevierd. Voor een paar uur was een bar afgehuurd zodat er Nederlandse muziek gedraaid mocht worden. Wat een raar gevoel om een Australische bar in de lopen en te kunnen dansen op Snollebollekes. De sfeer was geweldig, iedereen was Nederlands en iedereen was meteen je vriend.
Na een super avond was het zaterdag weer vroeg dag. Ik had met wat mensen die ik niet kende afgesproken om naar de Mermaid Pools te gaan. Dit betekende een autorit van een dik uur naar Tahmoor Gorge. Mermaid Pools is een vrij onbekende plek er zijn voornamelijk veel locals te vinden. Na een wandeling van een klein uur, door een prachtige omgeving, kwamen we aan bij de Mermaid Pool. Een prachtig meer omgeven door metershoge rotsen. De enige manier om in de Mermaid Pool te zwemmen was omlaag springen van een 15 meter hoge klif. Om er vervolgens weer uit te komen moest je langs een glibberig touw, naast een waterval, omhoog klimmen. Ik heb er toch maar voor gekozen om gewoon toe te kijken hoe anderen dit allemaal doen.
Op weg naar huis van de Mermaid Pools heb ik besloten om toch nog maar naar Sydney te gaan voor de Mardi Gras parade. Dit is te vergelijken met de Gay Parade in Nederland. Wat ben ik blij dat ik nog ben gegaan! De parade, de sfeer, de mensen het was allemaal geweldig. Het is gewoon een groot feest in Sydney. Straten worden afgesloten en uiteindelijk ben ik met wat vrienden beland in een barbershop die was omgebouwd tot een bar. DJ voor de deur, lichten en rookmachine. Echt alles erop en eraan.
Ook zondag was ik helaas weer vroeg wakker, dat krijg je als in een huis woont met jonge kinderen. Zondagavond ben ik nog naar het strand geweest en heb daar gegeten met wat vrienden. Terwijl ik deze blog schrijf, lig ik op de bank bij te komen van dit drukke maar geweldige weekend. Heerlijk!