G'bye Mate

7 augustus 2019 - Nijmegen, Nederland

En dan lig ik ineens weer in bed in Nederland. Mijn grote avontuur zit erop en ik heb het gedaan! Ik zal eerst nog even teruggaan in de tijd want ik heb ook nog mooie dingen gedaan met Menno.
Mijn vorige blog eindigde met onze trip naar Fraser Island. Daarna hebben we nog veel gedaan zoals:
Wilde vogelbekdieren spotten in Eungella National Park, zwemmen in de gemaakte lagoon in Airlie Beach, 3 dagen op een boot bij de Whitsundays, knuffelen met een koala en wombat in Townsville, levende rockwallabies en koala's spotten bij een wandeling op Magnetic Island, watervallen bekijken in Millaa Milla, foto's maken van de gigantische Curtain Fig Tree, uit eten en relaxen in Port Douglas, campervan inleveren in Cairns, duiken en snorkelen in Great Barrier Reef en krokodillen en cassowary spotten in Daintree Rainforest.
Ja, we hebben ons niet verveeld!
Het gaafste voor mij was toch wel het duiken in Great Barrier Reef. Ik heb natuurlijk mijn duikbrevet gehaald in Sydney en dit was toch wel een bucketlist dingetje. En het was net zo magisch als gedacht. Met een grote boot de zee op en dan onder leiding van een instructeur duiken op drie verschillende locaties. Ik heb de meest mooie vissen en koralen gezien. Nemo, schildpadden en gigantische schelpen. Alle vissen die volgens de Nemo film in het koraal wonen, wonen er ook echt en ik heb ze gezien!!
Na al deze gave dingen gedaan te hebben was het voor Menno en mij weer tijd om naar Sydney te gaan. Hier hadden we nog één laatste dag en maaltijd bij mijn gezin. Toen ik binnenkwam kwam Lucy meteen op me afrennen voor een knuffel en toen smolt ik toch wel een beetje. We hebben de hele dag met iedereen gepraat over onze avonturen en 's avonds een heerlijke bbq gehad. Ook heb ik een afscheidskado gekregen van mijn gezin. Een foto van Maroubra beach afgedrukt op canvas. Deze gaat een speciale plek krijgen in mijn huis!
Maandagochtend had ik gevraagd of ik nog voor een laatste keer de kinderen mocht klaarmaken in de ochtend en naar school mocht brengen. Dit mocht en het wegbrengen ging bij mij gepaard met tranen. De laatste knuffel van alle drie de kinderen en toen zat mijn werk daar er echt op.
Het afscheid nemen was moeilijker dan gedacht. Ik heb zoveel mooie en speciale herinneringen aan Australië en mijn gezin. En, ik zal eerlijk zijn, ik ben ook gewoon heel trots op mezelf dat ik het avontuur ben aangegaan en dat ik het heb gedaan. Het was niet altijd makkelijk in mijn eentje in Australië maar als ik dat aankan kan ik alles aan!
Terug in Nederland is het nu weer even wennen aan alles. Papa had ons opgehaald van het vliegveld en naar huis gebracht. Om wakker te blijven zijn we lekker naar de stad geweest. Eten kan ik ineens weer in het Nederlands bestellen en iedereen om me heen kan me verstaan, heel gek. 's Avonds onze verhalen en foto's gedeeld met de familie van Menno.
Praten over Australië blijft heel leuk maar ik kan me er ook heel erg op verheugen dat ik vandaag ook eindelijk mag gaan beginnen met het klaarmaken van mijn klas. Maandenlang heb ik ideeën opgedaan en vanaf vandaag wordt het begin van mijn groep 3 een feit!

Voor iedereen die mij heeft gevolgd: heel erg bedankt! Het was heel leuk om in Australië jullie reacties te lezen en te weten dat jullie mee leefden. Ik verwacht dat dit mijn laatste blog zal zijn.
Mijn grote Australië-avontuur is nu echt afgelopen!
Bye Mate!

Home sweet homeBoottochtLucyMijn kidsLucy voorlezenKrokodil spottenCassowaryGreat Barrier ReefDuiken in Great Barrier ReefSnorkelen in Great Barrier ReefOnze wijnkelderCurtain Fig TreeBoottochtWhitehaven BeachWhitehaven BeachVogelbekdier

1. Mama:
    7 augustus 2019
    Lieve Pien, het was ook altijd leuk om je blog te lezen. Hou nog ff het Australische tempo en de Australische instelling er in.....en natuurlijk veel plezier en succes met je nieuwe avontuur....je eigen groep 3. Ook die belevenissen wil ik graag horen. Lieve groet, kus en knuffels van mama
  2. Wilma:
    7 augustus 2019
    Lieve Paulien,
    Bedankt voor je mooie verhalen, belevenissen en avontuur. Met veel plezier en soms wat emotie gelezen. Nu aandacht voor je volgende avontuur en jouw kennende zal je dat ook vol passie doen. Ben blij dat jullie weer in Nederland zijn we hebben je gemist. Liefs Wilma