Halverwege alweer!

22 april 2019 - Maroubra, Australië

Helemaal vanuit Australië: een fijn Pasen! Afgelopen week waren mijn kids vrij, de eerste week van de vakantie. Hierdoor had ik ze extra veel thuis, erg leuk! Dinsdag ben ik met ze naar het zwembad gegaan, lekker rondgezwommen en gespeeld. We moesten op tijd weer thuis zijn omdat Harry werd opgehaald voor een sleepover. Izzy, Lucy en ik zijn vervolgens de hele middag bezig geweest om hot cross buns te maken. Een soort krentenbollen die hier veel worden gegeten in de periode rondom Pasen. Het proces was leuk, ze zagen er super lekker uit maar ze waren helaas niet te eten. Ik denk dat we niet lang genoeg gekneed hebben, de binnenkant van het broodje was één grote deegbal. Ochja, we hebben een leuke middag gehad!
Donderdag waren alle drie de kinderen de hele dag thuis. Het perfecte moment voor een dagje dierentuin! 's Ochtends heb ik een gigantische lunch gemaakt voor iedereen. Tas inpakken, kinderwagen mee voor Lucy en gaan! Om half 10 vertrokken en om 5 uur pas weer thuis. Een super leuke dag! We hadden geluk dat het weer echt super goed was, hierdoor hebben we lekker lang rond kunnen lopen en alle dieren uitvoerig bekeken. Het was een super dag maar om half 9 's avonds was ik helemaal kapot!
Vrijdag heb ik rustig thuis gezeten. Wat vrienden van mijn hostfamilie kwamen langs dus daar heb ik gezellig mee gepraat. Ik moest namelijk goed uitgerust zijn voor mijn weekend. Eindelijk was het tijd voor mijn duikcursus.
Zaterdagochtend om 8 uur stond ik bij de duikwinkel. Papierwerk invullen, gear bij elkaar zoeken en gaan! We zijn begonnen met een aantal vaardigheden oefenen in het zwembad. We zijn hier zeker een uur of 3 mee bezig geweest. Bij de verschillende vaardigheden moet je denken aan: masker afzetten en opzetten onder water, zuurstof delen met je buddy en op verschillende manieren opstijgen. In totaal ongeveer 30 vaardigheden die je leert. Als je deze vaardigheden onder de knie hebt is het tijd voor de eerste oceaanduik. Wow, wat vind ik dit duiken toch gaaf. De zondag begon met een toets om 8 uur 's ochtends. Hierna stonden nog 3 oceaanduiken op het programma. Tijdens de duiken moesten we ook nog verschillende vaardigheden laten zien. De laatste duik was het meest spectaculair, 36 minuten rondzwemmen met een maximale diepte van 11,5 meter. Onder water de meest mooie koralen en vissen gezien.
Zondagavond was ik flink moe en had ik overal pijn. De spullen die je meedraagt op je rug wegen iets meer dan 20 kilo, dat voel je wel na een tijdje!
Maar het was het waard, ik heb mij duikbrevet binnen en een geweldig weekend gehad!
Aankomende week hebben de kids nog vakantie en is mijn hostmam thuis, dit betekent dat ik ook een soort vakantie heb. Heerlijk!

Duikcursus

DierentuinDuikgearDuikcursus

1. Mama:
    22 april 2019
    Hoi Pien, ik vind dat je na deze drukke week en al deze activiteiten wel een beetje vakantie verdiend hebt 😉🤭
    Kusjes en knuffels van mama.
  2. Jan:
    22 april 2019
    Blijkt het toch ook mogelijk het vakantiegevoel vast te houden.
    Maar het “dolce far niente” is nog ver weg.
    Wat een vol programma. Fantastisch mooi.
  3. Wilma:
    22 april 2019
    Gefeliciteerd Paulien met het behalen van je duikbrevet. Nu kun je zelfs onderwater prachtige trapjes ondernemen😀goed van je. Geniet van je vakantie