Leerkracht in Australië

27 mei 2019 - Maroubra, Australië

Nog minder dan 50 dagen totdat ik Menno weer zie. Het einde begint langzaam in zicht te komen!
Afgelopen week was een rustig weekje. Omdat mijn hostdad thuis is was het even goed kijken wie wanneer voor de kinderen zorgt. Omdat hij er 's ochtends was mocht ik vaak wat langer slapen en maakte hij de kinderen 's ochtends klaar voor school. Verder was het een kwestie van flexibel zijn en van dag tot dag kijken hoe het ging.
Donderdag had ik de kinderen 24 uur lang. Stiekem was dit best spannend in het begin maar ook heel fijn dat mijn hostparents mij dit toevertrouwen. Het ging helemaal prima, de kinderen luisteren heel goed naar me. Mijn hostparents waren ook blij dat het goed ging. Vandaar dat ik, nu ik dit schrijf, weer een nachtje alleen ben met de kids.
Afgelopen week ben ik weer naar de school van Harry en Izzy gegaan om te helpen. Zodra de leraren hoorde dat ik een leerkracht ben in Nederland zetten ze mij meteen aan het werk. Kinderen helpen bij schrijfopdrachten en één op één lezen met de kinderen. Verder heb ik uitleg gekregen over verschillende digitale oefeningen die ze gebruiken op de ipad. Binnenkort ga ik ook nog een dag meekijken op een priveschool hier in de buurt. Deze scholen hebben gigantisch veel geld omdat de ouders een fortuin betalen om de kinderen er heen te sturen. Ze hebben hierdoor veel geld voor vakdocenten en extra materialen om in te zetten in klassen. Heel leuk om het verschil tussen een openbare en een priveschool een keer te zien.
Zaterdagavond ben ik naar een toneelstuk geweest. The Puffs, het Harry Potter verhaal maar dan vertelt vanuit de leerlingen in Huffelpuff (Puff). Een super leuke voorstelling om te zien!
Zondag ben ik gaan shoppen en lunchen met Marjolein. Ze is net klaar met reizen en vertrekt dinsdag naar huis. Nog even gezellig bijkletsen dus, de volgende keer dat we elkaar zien zijn we allebei in Nederland.

Lucy sausageWoordmuur van klittenband

1. Jan:
    27 mei 2019
    Dag Paulien! Ja het begint nu af te lopen. In tijd gemeten dan, want je activiteiten zijn nog steeds heel intensief en speciaal. Geniet nog zo veel mogelijk en zo lang mogelijk.
  2. Nicole Hermans en Jan Vrijland:
    27 mei 2019
    Dag juffrouw Paulien :-) wat leuk dat je ook onderwijservaring op doet in de tijd dat je in Australië bent. Doe er je voordeel mee. En wij tellen ook af tot het moment dat we weer met je kunnen knuffelen. Oh ja...heb je van Lucy ook al eens een zeemeermin gemaakt? Net zoals Jan vroeger bij jou deed?
    Kus en knuffels van mama
  3. Gerrie Jeukens:
    27 mei 2019
    Het zijn en blijven mooie verhalen .
    Leuk dat je daar een dag mag meemaken als leerkracht.
    Zie wel dat ze daar ook rupsje Nooitgedacht gebruiken.
    En ja over 50 dagen is het avontuur voorbij en geniet je met Menno van een wel verdiende vakantie in de CAMPER
  4. Menno:
    27 mei 2019
    Nog even genieten van je rust en de kids!! En dan lekker rondreizen. Ik ben trots op je!!