Nog minder dan 100 dagen...

7 april 2019 - Maroubra, Australië

Pff wat was ik moe maandag. Na het drukke weekend had ik maandag echt behoefte aan rust. Nadat de kinderen naar school waren ben ik dus weer lekker terug in bed gaan liggen. Dinsdag is Lucy altijd thuis. Lucy is helemaal gek van The Wiggles, een groep volwassenen die kinderliedjes zingen over fruitsalades enzo. Ik heb haar dinsdag meegenomen naar een museum over de Wiggles. Ze vond het helemaal geweldig! Paulienday is a funday, zei ze. De rest van de week heb ik rustig aangedaan.
Zaterdagochtend had ik met Marjolein afgesproken in Coogee. De eerste week dat ik hier was had ik met haar afgesproken en toen was zij halverwege haar tijd hier. Nu heeft zij nog 3 weken te gaan en ben ik intussen al bijna halverwege! Time flies... De rest van de zaterdag heb ik heerlijk aan het strand in Coogee gelegen en gelezen.
Vandaag, zondag, heb ik de Manly to Spit walk gedaan. Een wandeling van 10km langs kleine strandjes en door een natuurpark. Super mooi en super warm! Ik heb weer de nodige mooie plaatjes geschoten van de omgeving. Ik denk dat ik een flink fotoalbum ga maken als ik thuis ben.
Voor aankomende week heb ik nog geen specifieke plannen. Ik weet dat ik een dag wil gaan helpen op school, maar nog geen idee wanneer precies. Vrijwilligerswerk werkt hier wat anders dan in Nederland. Afgelopen week ben ik naar school gegaan om mijn Working With Children Check af te geven, de Australische versie van een VOG. Vervolgens heb ik samen met de anderen uitleg gekregen over wat er van ons verwacht wordt als vrijwilligers. Ze hebben vanalles verteld over hun manier van lesgeven en hoe wij hierbij kunnen helpen. Ze hebben interessante ideeën over onderwijs en hoe je de leerlingen dingen kunt leren. Ik ga binnenkort een afspraak maken om een dag mee te kijken in meerdere klassen. Lijkt me heel leuk en leerzaam!

Manly to Spit walkManly to Spit walkAngel street

1. Jan:
    7 april 2019
    Ik tel ook wel een beetje de dagen mee!
  2. Mama:
    7 april 2019
    Hoi Pienie, time flies ook hier in Nederland. En wat fijn dat we door deze blogs en de gesprekken via FaceTime goed op de hoogte blijven van wat je allemaal onderneemt. Nu jij in wintertijd zit en wij in zomertijd moeten we weer ff nieuwe momenten zoeken om contact te hebben. Gaat zeker lukken.
    Kus en knuffels van mama
  3. Gerrie Jeukens:
    7 april 2019
    Blijven weer leuke verhalen die je verteld en die paar dagen vliegen voorbij.
    Mooie foto's op jou site.
    Geniet er nog van en voordat je het weet is Menno ook daar.
  4. Wilma:
    7 april 2019
    Deze week is ook voor mij voorbij gevlogen. Kwam tijd te kort. Ben benieuwd naar jouw bevindingen over het onderwijs daar. Het gaat vast een heel dik foto boek worden pien. Ik hoop dat aankomende week een rustige maar inspirerende week wordt. Liefs Wilma