Qualitytime met de kids

14 april 2019 - Maroubra, Australië

Weer een weekje voorbij. Wat een heerlijk rustig weekend heb ik gehad. Vandaag begonnen aan mijn 10e boek sinds ik hier in Australië ben.
Afgelopen week was ook een rustige week. Ik heb besloten dat ik toch maar eens wat moet gaan sporten hier, hier ben ik afgelopen week dan ook mee begonnen. Maandag heb ik verder op het strand gelegen, het was toen 30 graden en dat zou wel eens de laatste keer kunnen zijn geweest hier. Je merkt voornamelijk in het huis dat het kouder begint te worden (nog steeds meer dan 20 graden). In Australië zijn bijna alle huizen voorzien van een airco, een verwarming hebben ze helaas niet. Zodra het buiten dus meer begint te waaien en kouder begint te worden dan koelt het huis ineens enorm af. Waar ik buiten nog rondloop in een short en topje, heb ik binnen nu vaak een vest aan.
Afgelopen donderdag heb ik paardgereden in Centennial Park. Een giga park midden in Sydney. Dit is een van de weinige plekken in de wereld waar je kunt paardrijden midden in een stad. Om een beeld te geven hoe groot het park is: ik heb er een uur over gedaan om met het paard een rondje om een deel van het park te maken. Een hele gave ervaring en ook leuk om het park een keer op deze manier te zien.
Vrijdag had ik de jongste, Lucy, onverwachts een dagje thuis door een oogontsteking. Omdat mijn hostmam zondag jarig was heb ik met haar een verjaardagstaart gebakken. Zo'n lekkere chocoladecake met chocoladeglazuur. Toen we klaar waren zaten Lucy en de keuken beide van top tot teen onder de chocolade. Maar wat was het leuk om dit te doen!
Ik heb gemerkt dat het soms best lastig is voor mij om qualitytime te kunnen hebben met Harry en Izzy, meestal is Lucy ook thuis als zij thuis zijn en dan ben ik toch meer op haar aan het letten. Afgelopen maandag had ik dus besloten om Lucy wat later op te halen van Kindie (een soort kinderdagverblijf). Op deze manier had ik de tijd om met Harry en Izzy een waterballonnen gevecht te kunnen houden in de tuin. Super leuk! Ook heb ik, toen ik zaterdagavond moest oppassen, lekker met Harry en Izzy op de bank gezeten. Allemaal een dekentje en een bakje popcorn en dan samen film kijken. Veel leuker dan wanneer ze op hun eigen kamer iets kijken op de ipad!
De aankomende twee weken hebben mijn kids vakantie, dit betekent iets andere werkuren maar ook de tijd om leuke dingen te doen met de kids in plaats van helpen met huiswerk maken.
Ik heb weer zin in aankomende week! Ik ben bijna op de helft van mijn aupair avontuur en kan niet wachten om dan 3 weken te gaan rondrijden met Menno in onze campervan. Een heerlijk vooruitzicht, samen de oostkust van Australië gaan verkennen!

Knuffeltijd!Verjaardagstaart bakkenKlein spinnetje in de tuin

1. Mama:
    14 april 2019
    Hoi Pien, ik voel de rust in je verhaal. En ook als ik je zie en spreek merk ik hoe ontspannen je bent. Heerlijk hoor. Dat was ook de bedoeling na al die jaren van hard werken.....ff niks aan je hoofd en leuke en andere dingen doen. Volgens mij ben je al in die opzet geslaagd.
    Kus en knuffels van mama 😘