Wijn, heel veel wijn

3 juni 2019 - Maroubra, Australië

Toen ik vandaag thuis kwam van het winkelcentrum lag er een pakketje van mama op me te wachten. Genoeg om me tranen in mijn ogen te geven, de bijgevoegde brief liet me al helemaal huilen. Hoe blij ik ook ben dat ik de keuze heb gemaakt om naar Australië te gaan, ik ben er stiekem wel klaar mee intussen. Ik begin alles en iedereen in Nederland steeds meer te missen. Ik kan niet wachten om over een paar weken Menno weer te zien hier en om na het reizen iedereen in Nederland te zien en te gaan werken.
Een reden dat het ook steeds zwaarder wordt hier, is dat ik minder te doen heb. Als mijn hostdad en ik samen thuis zijn kiezen de kinderen er eerder voor iets met hem te doen dan met mij en dat is ook logisch. Mijn weken worden dus steeds rustiger en onregelmatiger, best lastig. Om ervoor te zorgen dat ik mezelf niet gek maak probeer ik zo veel mogelijk uitjes te plannen.
Afgelopen zaterdag ben ik met een aantal vrienden op een wijntour /wijnproeverij in Hunter Valley geweest. Hunter Valley is het oudste wijngebied van Australië. De tour bestond uit drie proeverijen bij verschillende winnerys, een kaasproeverij, chocoladeproeverij en een schnappsproeverij. Het was echt geweldig, lekker wijnen geproefd en leuke mensen leren kennen. Na de tour zijn we met een grote groep mensen die we hadden leren kennen tijdens de tour gaan uiteten.
Afgelopen week heb ik nog een gave trip gepland voor mezelf. Over een paar weken ga ik met de trein, de Indian Pacific, van Sydney naar Perth reizen. Een trip van bijna 4500km die 4 dagen gaat duren. Midden door de outback en over het langste rechte stuk spoor ter wereld, 478km lang. In de trein heb ik mijn eigen cabine die 's avonds wordt omgebouwd tot een slaapkamer met bed. Onderweg wordt gestopt op verschillende plekken, hier kan ik vervolgens ook op excursie gaan. Een trip om echt naar uit te kijken!!
Plannen voor aankomende week en aankomend weekend zijn er nog niet. Even afwachten welke dingen in nog tegenkom en wat ik echt nog wel doen! Ik blijf intussen aftellen totdat Menno hier is, nog 39 dagen genieten hier!

Hunter valleyMenno de aap voerenVivid

1. Jan:
    3 juni 2019
    Ja Paulien, we tellen mee af, ook al moeten wij dan nog tot in augustus geduld oefenen.
    Je maakt er weer iets heel moois van met een treintje van 700 m. We zijn benieuwd.
  2. Nicole Hermans en Jan Vrijland:
    3 juni 2019
    Lieve Pien, De brief en het pakketje zijn bedoeld als steun in de rug en om je te helpen bij de laatste loodjes. Dat gaat ook echt wel lukken. De chocolade (hagelslag) die in het pakket zit kan je daar ook bij helpen. En verder blijven we meeleven met de activiteiten dingen die je onderneemt en de leuke dingen die je beleeft. Nog ff volhouden....39 dagen zijn voor je het weet voorbij ;-)
    Kusjes en knuffels van mama
  3. Bé:
    3 juni 2019
    Menno’s snoep-tel-je-de-dagen-af-hartjes zal toch een bodempje in zicht krijgen 😊
    Blijven genieten, once in a life-time, iedereen wacht wel 🍀