Met de vlam in de pijp

22 juli 2019 - Hervey Bay, Australië

Ja, sorry, ik weet het. Vorige week had ik even geen zin om een blog te schrijven. Ik was te erg aan het genieten van en met Menno. Niet dat ik dat nu niet meer doe maar een blog leek me ook wel weer leuk!
De laatste week in het gezin was super. Zwemmen met Harry, bowlen en naar het aquarium met alle drie de kids en lekker uiteten met het hele gezin. Ik ga de kids veel meer missen dan ik had gedacht!
12 juli was het dan eindelijk zover, Menno weer zien. Het duurde iets langer dan gepland (Menno was geland alleen zijn bagage helaas niet) maar wat een heerlijk weerzien! Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de eerste avond niet zo goed wist wat ik met Menno aan moest. Ik was intussen zo gewend aan alleen zijn en Menno via de telefoon spreken en nu stond hij naast me en kon ik hem ook echt een knuffel geven. We waren snel gewend en toen kon het echte genieten beginnen. In het weekend heb ik Menno rondgeleid in Sydney. We hebben verschillende stranden bekeken, zijn naar de stad geweest, rondje om Sydney Opera House gelopen en lekker geslenterd door de straten. Zaterdagavond had ik gereserveerd in het restaurant in Sydney Eye Tower. Eten in een ronddraaiende restaurant op 305 meter hoogte, prachtig!
Maandag begon onze grote reis. De campervan die we hebben is top! Koelkast, magnetron, 2 gaspitjes, stromend water en een tafel die we kunnen ombouwen tot bed. Het heeft alles wat we nodig hebben en we hebben intussen een goede band met de campervan opgebouwd.
De afgelopen week hebben we al de meest prachtige dingen gedaan. 3 wijnproeverijen in Hunter Valley, slapen aan het strand, wandelen door een regenwoud in Dorrigo National Park, slapen in the middle of nowhere op een prachtige camping, walvissen bekijken vanaf het strand, foto's maken op het meest oostelijke punt van Australië, rijden door het prachtige Byron Bay, koffie in de Botanic Garden in Brisbane, lopen door de Australia Zoo (die van Steve Irwin), spelletjes spelen met andere Nederlanders op een prachtige camping bij Noosa, wandelen door Noosa National Park langs de meeste mooie uitzichten en als kers op de taart gisteren een prachtige tour over Fraser Island, een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien.
Zoals jullie kunnen lezen hebben we de afgelopen week al de meest fantastische dingen gedaan en de meest prachtige dingen gezien. Het is te veel om allemaal uitgebreid over te schrijven. Fraser Island verdient wel nog wat extra uitleg. Het is namelijk het grootste zand eiland ter wereld, je kunt er dus ook alleen rijden met een 4WD. Wij hebben de tour gedaan in een grote 4WD bus. Het eiland is een grote spons, het grondwater zit heel hoog. Hierdoor kan er een regenwoud groeien waar dit eigenlijk niet hoort. Verder zorgt het hoge grondwater voor kraakheldere beekjes en meertjes die overal op het eiland zijn. Ook is er nog een prachtig meer dat door een chemische reactie iets zuurder is dan normaal water, hierdoor zwemmen hier amper vissen en is ook dit water super helder. Het was zo'n magische plek om doorheen te rijden! Verder hebben we geluk dat op het moment de walvismigratie aan de gang is in Australië. De walvissen trekken noordwaarts naar de warmere wateren om jongen te krijgen. Terwijl we op het stand reden hebben we de walvissen uit het water zien springen in de zee. Een super mooi en speciaal beeld om te zien!
Hier begint Menno langzaam wakker te worden naast me en is het tijd om op te staan en weer op pad te gaan. Ik zal extra veel foto's toevoegen en ik hoop volgende week weer wat van me te laten horen!

Zonsondergang in Hervey BayLake McKenzieLake McKenzieLake McKenzieShipwreckShipwreckShipwreck Fraser IslandDolphin Point NoosaCamping bij NoosaOostelijke puntje van AustraliëMennoLunchen met uitzicht in Port MacquarieRegenwormenHunter ValleyOnze campervanHunter ValleySydney Opera HouseSydneyMenno en LucySpelletjes spelen met Lucy

1. Linda Adriaens:
    22 juli 2019
    Mooi geschreven.Het lijkt wel of ik zelf daar zit.Een reis en avontuur om nooit te vergeten.Verder wens ik jullie nog veel plezier en tot in Nederland🌺
  2. Gerrie Jeukens:
    Mooie foto's en verhaal.
    Geniet met zijn tweeen van deze fantastische reis Down Under.
    En ik vind het erg leuk de videomomenten met jullie , blijft raar 24 uur van ons vandaan en het is net of jullie voor ons staan .
    Groetjes en kusjes en tot het volgende vethaal.
  3. Wilma:
    22 juli 2019
    Bedankt voor weer een mooi reis verhaal. Geniet van wat jullie allemaal zien en beleven. Veel plezier nog samen, dikke kus.
  4. Mama:
    23 juli 2019
    Lieve Pien, ik kan me voorstellen dat je even geen tijd (en zin) had om ene blog te schrijven. Als ik lees wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben vraag ik me ook af waar je de tijd weer vandaan gehaald hebt.
    Een unieke reis en een unieke belevenis zo met z’n tweeën. Ik weet dat er ook nog bijzonder mooie vooruitzichten zijn. Heel veel plezier gewenst en we horen de verhalen weer graag.
    Kus en knuffels mama