Van ballet tot masterchef

20 mei 2019 - Maroubra, Australië

Wat een week. Zoals ik vorige week al had verteld, had ik veel op het programma staan. Woensdag had ik een secret supper. Een paar weken geleden kwam ik het tegen op Facebook. Het enige wat ik wist was dat er werd gekookt door Adam Liaw, de winnaar van het 2e seizoen van Australian Masterchef. Er was plek voor 20 mensen en ik was gelukkig op tijd met het bestellen van een kaartje! Ik kreeg woensdag een SMS waar ik om 8 uur 's avonds klaar moest staan, hier zouden we met een limousine op worden gehaald. Nou dat begon dus al super, de eerste keer in een limo! We werden vervolgens naar een geheime locatie gereden, een oud pakhuis in Sydney. Dit pakhuis hadden ze voor één avond omgebouwd tot een restaurant. Het was echt een geweldige avond met het meest heerlijke eten en leuke mensen. Ook Adam is nog langsgekomen voor een praatje.
Vrijdag ben ik met het gezin mee gegaan naar de graduation van mijn hostdad. De reden dat mijn gezin eenmalig voor een au pair had gekozen (ja ik ben de eerste en laatste au pair in dit gezin) was namelijk de carrièreswitch van mijn hostdad. Na jarenlang op kantoor te hebben gewerkt had hij besloten om bij de brandweer te gaan. Na vele testen en selecties was hij uitgekozen voor het traject. Dit betekende wel dat hij 12 weken lang elke dag om half 6 moest vertrekken naar de training. Omdat mijn hostmam 4 dagen in de week werkt en ook vroeg moet beginnen hadden ze dus hulp nodig. Afgelopen vrijdag was de laatste dag van mijn hostdad zijn training en hij is nu dus officieel een brandweerman. Dit zorgt wel voor wat veranderingen in huis. Als brandweerman heb je een dienst van 24 uur, 24 uur vrij, 24 uur dienst en 5 dagen vrij. Dit betekent dat hij veel meer thuis zal zijn vanaf nu. Het wordt dus even uitzoeken en uitproberen hoe we deze tijd gaan opdelen en wanneer ik de zorg heb voor de kinderen en wanneer hij dat doet.
Zaterdag heb ik weer iets van mijn bucket list af mogen strepen. Ik ben naar het ballet Giselle geweest in Sydney Opera House. Wat een prachtig gebouw is dat toch, van binnen en van buiten. Ook het ballet was prachtig. Ik zat op de 4e rij en had dus heel mooi zicht op het podium!
Zondag was het weer vroeg dag, ik had een vriendin belooft om haar aan te moedigen bij de halve marathon van Sydney. Ik was dus al om half 7 's ochtends in Sydney om de start niet te missen. Een leuke ervaring, er deden 100.000 mensen mee aan de halve marathon dus de hele stad stond op zijn kop. Gaaf om te zien!
Aankomende week wordt een drukke week. Mijn hostmam is de hele week weg voor haar werk en mijn hostdad heeft donderdag zijn eerste dienst. Dit betekent dat ik extra veel op de kids moet letten en dus ook 's nachts op ze pas. Ik heb er alle vertrouwen in en mijn hostparents gelukkig ook!

Sydney Opera HouseSecret supperSecret supperPavlovaAdam LiawHarbour Bridge

1. Mama:
    20 mei 2019
    Hoi Pien, dat was een week van hoogtepunten. Dat lees je in het verhaal en dat zie je aan de foto’s. Ik krijg trek als ik het toetje zie 😃. Kus en knuffels van mama.
  2. Jan:
    20 mei 2019
    Unieke belevenissen en belevingen! Fantastisch! Succes met de veranderingen in je werkzaamheden. Langzaam naar de vakantie toe werken. Geen dag hetzelfde.
  3. Saskia Janssen:
    20 mei 2019
    Super leuk allemaal Paulien!!! Zo beleef je echt heel veel!! Fantastisch. Fel veel plezier nog de komende tijd!