Het is moederdag, het is moederdag

13 mei 2019 - Eastgardens, Australië

Een blog schrijven terwijl je nachos eet in het winkelcentrum. Ik kan me een slechter begin van de week bedenken.
Afgelopen week was erg rustig, zeker als ik het vergelijk met mijn plannen voor aankomende week. Afgelopen dinsdag had ik Lucy de hele dag thuis en heb ik kennis kunnen maken met de peuterpuberteit. Heel fijn...
Donderdag ben ik naar Australian Museum geweest. Het oudste museum van Australië. De tentoonstellingen gingen van dinosauriërs naar fotografie naar aboriginals. Heel interessant en überhaupt een heel mooi museum. Het was in een stukje van Sydney waar ik nog niet eerder was geweest, dus na afloop heb ik rondgelopen en de boel verkend.
Vrijdag heb ik na schooltijd met Harry en Izzy een moederdagcake gebakken. Heel gezellig met zijn drieën staan bakken en het leukste moment was natuurlijk toen alle lepels met beslag afgelikt mochten worden.
Zaterdag werd Lucy gedoopt. De hoofdreden waarom dat hier gebeurt is zodat ze naar de katholieke school mag waar haar broer en zus ook op zitten. Aangezien ik nog nooit bij een doopsel was geweest vond ik het heel leuk dit mee te maken. We hadden een beetje aan Lucy uitgelegd wat er zou gebeuren tijdens het dopen, zolang iemand een handdoek meenam vond ze alles goed. Ze wilde geen water in haar gezicht hebben als ze het over haar hoofd hadden gegoten.
Zondag was het gezin weg om moederdag te vieren. Raar om met moederdag zo ver van huis te zitten... Met een beetje hulp van Jan had ik voor mama een ontbijtje laten bezorgen. Was ik er toch een beetje hij op moederdag. Ik heb mijn zondag besteed aan een mooi wandeling in Malabar National Park. Genoten van de uitzichten, bloemen, planten en vogels. Het begint hier af te koelen maar als 's middags het zonnetje schijnt loop ik nog lekker in een short rond. De Australiërs niet meer trouwens, die kom ik steeds vaker met winterjassen, sjaals en mutsen tegen.
Voor aankomende week staat een geheim diner op de planning, een voorstelling in Royal Opera House en het kijken hij de halve marathon in Sydney. Lekker druk met veel leuke dingen!

Harry en Izzy, cake bakken

1. Mama:
    13 mei 2019
    Hoi Pien dat beslag ziet er idd lekker uit 😃
    En wat een leuke vooruitzichten voor komende week. Ben vooral benieuwd naar het diner met de winnaar van masterchef. Kusjes en knuffels van mama
  2. Jan:
    13 mei 2019
    Dag Paulien. Prima verslag weer. Het aftellen naar je vakantie in Australië mag beginnen: twee maandjes nog. Ik ben ook benieuwd naar het Geheime Diner.