Heimwee?

17 maart 2019 - Maroubra, Australië

Het vakantiegevoel is intussen wel weg. Dat gevoel is waar ik het meest mee bezig ben geweest afgelopen week. Voordat ik naar Australië vertrok, ben ik goed voorbereid door Travel Active. Tijdens een bijeenkomst hebben we verschillende dingen besproken waar we mee te maken zouden krijgen in Australië. Een van deze dingen was heimwee. Tijdens de voorbereiding kregen we met een grafiek te zien hoe heimwee precies in elkaar zit. Eerst heb je het gevoel dat je op vakantie bent en is alles nog nieuw maar na een tijdje komt het besef dat je hier best een lange tijd zit. In deze fase zit ik nu. Ik zou niet willen zeggen dat het echt heimwee is want ik wil niet naar huis. Het is wel zo dat ik steeds meer een ritme krijg en dat het allemaal steeds normaler wordt. Dit zorgde ervoor dat ik afgelopen week Menno toch wel steeds meer begon te missen. Wat zou het soms toch fijn zijn om lekker samen op de bank te kunnen hangen en de dag te kunnen bespreken. Gelukkig heb ik veel steun van thuis en zijn er genoeg mensen die naar mij luisteren en me steunen als ik deze momenten heb. Want ik besef ook nog steeds wat voor een geweldig avontuur ik hier meemaak.
Afgelopen donderdag ben ik naar Taronga Zoo geweest. Een prachtige dierentuin in Sydney. De enige manier om de dierentuin te bereiken is met een ferry. Als je aan komt varen lijkt het net alsof je bij een enorm bos wordt afgezet. De dierentuin ziet er echt prachtig uit. Je loopt via een zigzagpad door de dierentuin naar boven en kunt dan een stoeltjeslift omlaag nemen. De verblijven waren heel mooi gemaakt waardoor je dicht bij de dieren kon komen. Het hoogtepunt van de dag waren toch wel de koala's, wat zien die er toch lief uit!!
Vandaag (zondag) heb ik een proef scubadive gemaakt. Wow, wat gaaf was dat! Het regende super hard en als je onder water was en omhoog keek dan zag je de druppels in de zee vallen. De ervaring was zo gaaf dat ik heb besloten om over een paar weken mijn duikbrevet te gaan halen hier. Dit betekent een toets maken, oefenen in een zwembad en 4 oceaanduiken maken in 2 dagen tijd. De komende weken kan ik gaan leren voor de toets!
Aankomende week is mijn hostmam 3 dagen weg. Dit betekent dat het een druk weekje gaat worden met extra taken. Ik ben er klaar voor en heb er zin in!

StokstaartjeKoala'sGiraffe

1. Gerrie Jeukens:
    Mooi en leuk verhaal.
    Maar ik denk dat jij deze tijd wel goed door komt .
    Succes met het halen van je duikbrevet.
    Ik kijk weer uit nazr het volgende verhaal.
  2. Sandra:
    17 maart 2019
    Mooi en leuk verhaal! & super tof een duikbrevet gaan halen!! We zijn benieuwd naar de ervaring! Geniet ervan
  3. Mama:
    17 maart 2019
    Hoi Pien, ik snap helemaal wat je zegt over het gevoel van heimwee en het vakantiegevoel dat deels weg is. De kunst is nu om het vakantiegevoel vast te houden door bijzondere dingen te doen. Als ik lees wat je allemaal onderneemt slaag je daar volgens mij prima in. Have fun 🐨🦒🐙🦀🐠🦘
    Kus en knuffels van mama.
  4. Wilma:
    18 maart 2019
    Ik begrijp je gevoelens Paulien toch denk ik dat jij er goed mee om gaat. Nu ga je een duikbrevet gaat halen hoe tof is dat. Trouwens Jul is onderweg.😀😃😉groetjes Wilma