Terug in het ritme

5 mei 2019 - Maroubra, Australië

Wat heerlijk dat school weer is begonnen. Afgelopen week was gewoon weer een normale week. De kinderen gaan naar school en weten waar ze aan toe zijn, meteen is er weer structuur in huis.
Dinsdag was ik met Lucy naar de film geweest, Wonderpark. De bioscopen hier zijn geweldig, je mag zelf eten en drinken meenemen, de stoelen zijn enorm en je kunt ze in een ligstand zetten. De stoelen zijn zo groot dat Lucy gezellig bij mij in de stoel was gekropen toen de film even spannend werd, zo schattig!
Op donderdag, mijn vrije dag, ben ik naar Sydney gegaan. Midden in het centrum ligt Sea Life en Wild Life, erg leuke dagbesteding. Beide parken zijn niet heel groot, maar ik geniet ervan om er doorheen te struinen. In Wild Life heb ik de big 5 van Australië gezien: koala, kangoeroe, wombat, krokodil en vogelbekdier. Na de twee parken ben ik ook nog naar the Chinese Garden of Friendship geweest. Ook dit is midden in de stad, een echte oase van rust. Je loopt door een prachtige Chinese tuin met tempels, meertjes, watervallen en vissen maar als je omhoogkijkt zie je dat je midden in de stad bent en omringd door hoge flatgebouwen.
Ook zaterdag heb ik weer gebruikt voor het verkennen van Sydney. Ik was begonnen bij de Glebe Market, een wekelijkse markt met tweedehands kleren, live muziek, boeken en eetkraampjes. Vervolgens ben ik wat meer naar het centrum van Sydney gelopen. Hier is een enorme uitkijktoren van iets meer dan 300 meter hoog. Wow, wat is Sydney gigantisch als je het zo van bovenaf ziet. Ik was rond een uur of 4 in de toren, extra zo gepland zodat ik de zonsondergang kon zien, echt magisch. Omdat ik de tijd had ben ik nog een tijd in de toren blijven zitten, uit het raam kijken en zien hoe alle lampjes langzaam aan gaan als het buiten steeds donkerder wordt. Dit was weer echt zo'n moment dat ik besefte dat ik gewoon aan de andere kant van de wereld zit en hoe mooi het hier is.
Een groot voordeel van in Australië zitten is dat Masterchef Australia hier al is begonnen. Ik heb zondag dus een heerlijke pyjamadag gehouden om de afleveringen te kijken die ik had gemist. Goede tijdsbesteding hoor!

Sydney Tower EyeBioscoopSydney Tower Eye4014900-s.jpg?1557093416

1. Mama:
    6 mei 2019
    Hoi Pien, en in dat ritme pak jij weer de dagen en momenten voor jezelf. Goed hoor. En Sydney is zo groot dat er iedere week wel weer andere activiteiten of bezienswaardigheden zijn die gedaan en bezocht kunnen worden. Leuk hoor. Kus en knuffels van mama.