Het regent meters bier

28 april 2019 - Maroubra, Australië

Een weekend vol met Nederlanders! Ook hier in Australië werd koningsnacht en koningsdag gevierd.
Na een rustige week te hebben gehad met af en toe een paar uurtjes oppassen was ik vrijdag helemaal klaar voor koningsnacht. Net als carnaval was ook dit Nederlandse feest in Sidebar in Sydney. Vooraf heb ik gezellig met Marjolein en Elise wat gegeten en gedronken om vervolgens uitgedost in oranje en rood-wit-blauw naar het feestje te vertrekken. Net als met carnaval was ook nu de sfeer meteen super leuk. Nederlandse meezingers en natuurlijk bitterballen maakten de avond helemaal compleet!
Zaterdag heb ik voor de laatste keer geluncht met Marjolein, zij is nu echt klaar. Dit betekent dat ik nu toch ook echt over de helft van mijn au pair tijd ben. Na het lunchen ben ik met een groep Nederlandse vrienden naar de pre-party van Guus Meeuwis gegaan. Na maanden uitkijken was het zaterdag dan namelijk tijd voor G'day met een zachte G. Wat een geweldige avond. Ik denk dat dit mijn leukste en meest speciale koningsdag ooit zal zijn!
Afgelopen maandag ben ik met mijn hostmam, kids en een ander gezin naar de Great Easter Show geweest in Sydney. Een gigantisch festival met allemaal attracties, dierenshows, houthakkerwedstrijden en nog veel meer. Ik dacht dat we met een paar uurtjes wel weer klaar zouden zijn daar. Maar nee hoor, we zijn om 11 uur 's ochtends vertrokken en waren om 10 uur 's avonds thuis. Wat een spektakel is dat zeg.
Donderdag was het Anzac Day in Australië. Dit is te vergelijken met herdenkingsdag in Nederland. Harry en Izzy zongen met hun schoolkoor tijdens de Dawn Service. Dit betekende dat ik als betrokken au pair om 4 uur mijn wekker had staan om mee te gaan naar de Dawn Service. Heel indrukwekkend, ik ben blij ook dit mee te hebben gemaakt in Australië.
Morgen begint school weer. De tweede periode, als deze periode afgelopen is ben ik ook klaar. Nog even genieten dus van alle momenten en intussen aftellen om Menno weer te zien!

KingsdayGreat Easter ShowGreat Easter ShowKingsnightKingsday

1. Mama:
    28 april 2019
    Hoi Pien, goed te lezen en te zien dat de oranje spullen die we gestuurd hadden goed van pas gekomen zijn 🇳🇱 🤭
    Kusjes en knuffels van mama.